tisdag 3 augusti 2010

Vill du ha mitt jobb?

Under det senaste året har jag vikarierat som doktorandombud vid Stockholms universitets studentkår. Det har varit bland det roligaste och mest lärorika jag gjort. Jag har fått en långt bredare insyn i universitetets verksamhet, kontakt med doktorander från samtliga fakultet och inte minst engagerade och seriösa medarbetare på kåren självt. Förutom att hjälpa doktorander med råd, stöd och information på alla möjliga vis har jag arbetat med studentinflytande, arbetslivsanknytning för forskarstudenter och breddad rekrytering till forskarutbildningen. Arbetet har även inneburit kontakt med nationella student- och doktorandorganisationer kring frågor som rört forskarutbildningen och doktoranders villkor i allmänhet.

Jag hade med glädje fortsatt ett år till, men i juni blev jag erbjuden en fast tjänst som chef för en arkeologisk stiftelse (SAU) och den chansen kunde jag omöjligt tacka nej till. Därför utlyses nu vikariatet på nytt, för minst ett år framåt. Jag vill varmt rekommendera dig som har erfarenhet från forskarstudier, avslutade eller ej, att söka denna tjänst om du är intresserad av att jobba med dessa uppgifter. Erfarenhet från kårarbete är så klart bra, men inte ett måste - jag hade ingen, däremot erfarenhet av att jobba med doktorandfrågor i råd på institutions- och fakultetsnivå.

Sprid gärna vidare information om den här tjänsten till andra du tror kan vara intresserade. Sista ansökningsdatum är den 25:e augusti, men skicka gärna in ansökan så fort som möjligt då tillträde sker i början av september.

Titta gärna in på kårens hemsida och se lite hur verksamheten fungerar också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: