lördag 12 januari 2008

Forntid längs ostkusten

Michael Dahlin, i samarbete med Västerviks museum och Studiefrämjandet bl a, anordnar i början av februari ett par seminariedagar i Blankaholm om forntiden längs Sveriges östkust, främst den södra och med tyngpunkt på Småland (som ju ofta glöms bort lite i ställningskriget mellan skåningarna och mälardalingarna).

Ett antal intressanta föredrag är redan anmälda, av t ex Dag Widholm, Ludvig Papmehl-Dufay, Kenneth Alexandersson, Roger Wikell och Marcus Eriksson. Men det är förtfarande fritt fram för fler intresserade, både som deltagare och föredragshållare, fram till den 25:e januari.
Inte för att jag vill vara den som är den, men bara en kvinna är anmäld än så länge, så om det finns några medsystrar där ute som håller på med Östsvenskt material...?
Själv kan jag tyvärr inte delta, eftersom min handledare får hjärnblödning om jag deltar i fler konferenser den här våren än de jag redan är anmäld till...

Kolla in mer på Dahlins blogg Misterhultaren.


Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du skriver om seminariet!
Har föresten inte tänkt på att det bara är en kvinna, men jag kan med gott samvete säga att jag har tillfrågat fyra kvinnor som tackat nej. Tycker själv att det är tråkigt. Samtidigt säger det en del om vilka forskare som är aktuella i området (främst Kalmar län), få kvinnor just nu. Sedan beror det ju lite på bekanta osv. Synd att du inte kunde komma!

MVH

Michael Dahlin

tingotankar sa...

Hej, Skriv gärna lite om seminariet på din blogg sen, för oss som inte kunde delta.

Jag vet av egen personlig erfarenhet som seminariefixare att det ibland kan vara märkligt svårt att få just tjejerna att tacka ja. Så min uppmaning var lika mycket riktad mot dom. Hoppeligen vägs det upp av deltagarna (alla behöver ju inte ge föredrag).

Lycka till