tisdag 17 juni 2008

Jag hoppas de inte sålde sig billigt

Är som en urvriden trasa.
Bitter och cynisk 70-talist som jag är, är jag ändå makalöst imponerad över det kalla cyniska spel för gallerierna som allians-partierna med centern och gråtmild Federley i spetsen orkestrerat.
Med håvor under bordet har man nu sett till att en supersnabb återremiss, där man klistrar på ett par kontrollinstanser till, och sedan genomför en votering utan att behöva informera allmänheten om tid och datum för detta.

För mer info, se Rick Falkvinges uppsummering. En heroisk insats från hans sida, hans liveblogging hela denna långa, mörka, tunga dag.

Imorrn bitti står jag på Riksdagsbron i vitt.
Det lär inte göra någon skillnad för politikerna - men det kommer göra en skillnad för mig.
Det värsta är - de kommer sova långt bättre än mig inatt.


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Samtliga alianspartier sålde sig billigt. Med enskilda är det omöjligt att avgöra, än.

Men alla som i slutändan röstar ja kommer att vara ansvariga för det.

Anonym sa...

Det är så här demokratier börjar vittra sönder. Ett steg i taget.