onsdag 23 juni 2010

Lektorstjänst i arkeologi utlyst i Lund

Satt och bläddrade i senaste numret av Universitetsläraren, SULFs tidning, och tittade på platsannonserna. Hittade till min stora förvåning en annons om en utlyst tjänst som biträdande lektor i arkeologi vid Lunds universitet. Förvåning eftersom jag prenumererar på annonser inom gebitet arkeologi via arbetsförmedlingen och inte hade fått den i min inbox. Gick in och kollade igen och sökte på olika termer, men tjänsten verkar ännu inte ha rapporterats till AF tråkigt nog. Jag vet inte om annonsen dykt upp i DIKs tidning, men jag hoppas det eftersom många arkeologer är med i det facket. Men många är med i andra fackföreningar och vissa inte i någon.

I annonsen i tidningen angavs en länk till den fulla utlysningen - tyvärr visade den sig vara fel. Efter lite letande hittade jag den i alla fall på universitets hemsida. Man får leta sig fram till lediga anställningar som inte kan sökas online och klicka på lärare, så hittar man den fulla kungörelsen.

Eftersom det är en biträdande tjänst kommer de som har disputerat för högst fem år sedan i första hand, eftersom det är tänkt att den ska fungera som meriterande för juniora forskare.
Deadline är den 15:e september, så det finns tid för intresserade att fila på sin ansökan.
Sprid gärna vidare till vänner och kollegor.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

Martin sa...

Morr, den där hade de gärna fått lysa ut för två år sedan.