torsdag 18 september 2008

Från mahatma till punkare

Hösten är kommen och löven färgas och faller. Vårt säkraste hösttecken är att det är dags att avmasta båten inför upptagningen, så fredrik och jag passade på att göra detta imorse innan anstormningen av alla andra båtägare. Löjorna spratt i viken och en kungsörn svävade över lövträden. Som har rapporterats tidigare är vår Magnifik Midget döpt efter ett amerikanskt hardcore/punkband: Minor Threat, som bidrog till att dra igång Straight Edge-rörelsen.

Så det kändes nästan som ett tecken att jag när jag väl på jobbet kollade upp Guardians nyheter hittade denna video - där Sir Ben Kingsley (Gandhi, ni vet) av någon för mig totalt oförklarlig anledning mimar till ett av bandets låtar inför en entusiastisk publik... Kanske för att det nu är 25 år sedan de bröt upp?



Sir Ben Kingsley STOMPS into the shoes of Minor Threat's Ian MacKaye from Mean Magazine on Vimeo.

Måste erkänna...vet inte om jag hamnat i bizarro-världen.


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: