tisdag 5 januari 2010

Nytt år, nya slut

Blogga ska man göra för att det är kul och givande, inte för snöd vinning och inte som ett tvång. Så det är klart att bloggar och bloggare kommer och går, likt eldsjälar i allehanda föreningar. Det här året började tyvärr med att två goda kollegor väljer att lägga sina projekt på is. Magnus Alkarp uttryckte först en viss förhoppning om att han skulle kunna orka komma igång igen efter disputationen, men insåg sen att han behövde lägga sin energi på annat. Förståeligt, men djupt beklagligt. Sen läser jag idag att min absoluta favorit-geolog-bloggare Terra Incognita skrotar sin snygga, välskrivna och välbesökta blogg. Trött och less tydligen. Inte utan att jag blir trött och less själv av ett sådant besked. Han lämnar visserligen öppet för en liten ljusstrmma hopp om att han kan återuppstå i ny skepnad, och jag klamrar mig fast vid det vaga löftet.

Och för att avsluta med en helt orelaterad informationspunkt: 2010 är enligt det kinesiska horoskopet året för Tigern och för Metall. Just sayin' Terra ;-)



2 kommentarer:

Martin sa...

Ett helt år av metal! Wöööh! Rock on! *headbangar med flinten och gör satanistiska gester*

tingotankar sa...

*backar sakta ut ur rummet...*