måndag 6 september 2010

Kunskapspriset

Hösten har sköljt över mig som en störtflod och jag kämpar fortfarande efter andan i strömvirvlarna. I fredags lyckades jag äntligen ta mig ned till Motala för att besöka de mesolitiska grävningarna Kmmd och UV har igång där (mer om det när jag gått igenom fotografierna). Ungarna fick hänga på och vi bodde kvar hos Fredrik i hans stuga över helgen och gjorde lite utflykter. En stor del av helgen låg jag dock och sov i en attack av kombinerad fysisk och psykisk utmattning. Jag vill bara berätta detta som en ursäkt för att jag totalt missade att nominera till Kunskapspriset i år. Fy på mig! Jag ser iallafall fram emot att få rösta och tack o lov hade andra bättre koll på datum än mig och har sett till att nominera den underbara mat-kemi-bloggen Matmolekyler.

Jag är nominerad till Kunskapspriset

Jag blev därför enormt glad och rörd av att Malin Sandström, som tillsammans med Lisa Förare Winbladh ligger bakom Matmolekyler, nominerat mig inom kategorin "svenska folkets kunskapsspridare". Jag saknar ord. Jag har dock inga illusioner om att jag kommer ta mig igenom nålsögat och bli en av nomineringskommitténs fem finalister där vinnaren sedan röstas fram av folket (dvs alla vi). Jag ser hursomhelst fram emot att få engagera mig i slutkampen och hoppas på goda kandidater - och precis som Ellen på Kunskapsbloggen hoppas jag hitta flera bloggare bland finalisterna. Sociala medier har nu blivit accepterat bland både medier och politiker - det är hög tid att även de akademiska rummen öppnar sina dörrar till denna form av förmedling och dialog.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Henrik Brändén sa...

Jag gratulerar dig till nomineringen här också!!!