söndag 14 december 2008

Urminne nr 7 publicerat

Magnus Reuterdahl tipsar via sin blog Testimony of the Spade att ett nytt nummer av Urminne är ute, där han och Ludvig Papmehl-Dufay skriver om gropkeramiska undersökningar på södra Öland. Tidskriften publiceras av Jönköpings länsmuseum och texterna berör främst arkeologi i Småland, Östergötland och Öland. Blogg-kollegorna Michael Dahlin och Leif Häggström har också med alster i den nya volymen. Ska ta och snoka runt lite på nyhetshyllan i biblioteket och se om den dykt upp hos oss ännu.

Michaels blogg fyllde dessutom ett år i helgen - titta in och gratta honom.

Själv väntar jag fortfarande på att min artikel baserad på ett föredrag jag höll våren 2006 ska publiceras i Current Swedish Archaeology årgång 2007... får nog välja Urminne nästa gång.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Leif sa...

Eftersom jag var huvudredaktör för nr 7 av Urminne så vart jag tvungen att forsera det hela lite granna, jag hade ju sagt upp mig till den siste augusti och materialet var helt enkelt tvunget att vara färdigt för layout då..... Tyvärr har jag inte sett den färdiga trycksaken själv ännu men det kan väl bero på att jag är föräldraledig nu...