tisdag 3 november 2009

Videorebus

Uppdatering: Det rör sig alltså om att gissa ett objekt - ett ting - som är på väg till mig...

Uppdatering 2: Lite mer tips - eftersom ni är så tröga ;-). Första videon ger en ledtråd till vilken typ av ting det rör sig om (väldigt uppenbart dessutom). De två efterföljande ger tips om objektets specifika egenskaper. Där ska man koncentrera mindre på vad man sjunger/pratar om och mer på egenskaperna hos de som uppträder.

Jag har varit lite pillemarisk och lämnat kryptiska meddelanden på Facebook de senaste dagarna. Något är i rörelse, närmar sig. Jag skapar denna lätta rebus för de som vill gissa (inte du Johan!)



+



+


= ?

6 kommentarer:

Martin sa...

Blondie, Biohazard och Bladerunner. Nåt på B? Du planerar att bli bindgalen? Banta? Biskopsvigas? Ställa till med bröllop?

Nu är jag nyfiken!

tingotankar sa...

Vojne - hoppas du är bättre forskare än rebus-gissare Martin. Inte i närheten på en enda punkt (jag är redan bindgalen).

Bättre kan ni - kom igen!

Henrik sa...

"Call me a sellout, I've seen things...?"

tingotankar sa...

Henrik - visserligen rätt beskrivning av undertecknad, men tyvärr inte vad jag söker efter just nu (fast visst blev det bra :o)

Anonym sa...

Du nämner Johan så jag vet inte om du menar moi eller är det någon annan Johan. Om du menar mig kan jag kanske gissa mig till vad det är.

tingotankar sa...

@Johan - menade faktiskt en Johan C (som invigts i mina planer) så om du kan gissa vad det är så blir jag bara förtjust